בתהליך הבעירה נותרים בחלל הצילינדר חלקיקים זעירים של פיח. חלקיקי הפיח מצטברים על דפנות הצילינדר, על מחטי המזרקים ועל גבי השסתומים, מצפים את הבוכנה וסותמים את חרירי ההזרקה. הפיח גורם בהדרגה לביצועי מנוע ירודים, לעלייה בצריכת הדלק וכן לפליטת רבה יותר של גזים מסוכנים. במנועי בנזין, השימוש בתוספי דלק מסייע להבטיח טיפול יסודי במערכת ההזרקה. שסתומי היניקה והפליטה חייבים גם הם להיות נקיים ממשקעי הפיח. במנועי דיזל, ניתן לזהות הצטברות פיח באמצעות שמיעת נקישות מנוע (צלצולים) מוגברות. מערכת דיזל מזוהמת גורמת להפסדי כוח, פליטת פיח והרעלת הסביבה. תוסף דלק המיועד למנועי דיזל משפר את איכות הזרקת הדלק. הוא מאפשר את הבעירה הטובה ביותר בנתונים הקיימים, מאפשר ביצועי מנוע טובים יותר, מוריד את צריכת הדלק ומפחית את פליטת הגזים הרעילים, ובכך הוא מסייע לשמירה על סביבה נקייה יותר.
מניעת בזבוזי דלק והפסדי כוח
Facebook Comments