כנס לקוחות פרומט

עשרות בעלי חנויות חלפים, חנויות אביזרים ומוסכים השתתפו בשני כנסי לקוחות של חברת פרומט, שנערכו במרכז הכנסים ישראל היפה בפארק הירקון, תל-אביב ובחוף התמרים בעכו. לאחר ההתכנסות והמפגשים האישיים והכיבוד שהוגש ברוחב לב, התכנסו המשתתפים באולם ההרצאות כדי לשמוע הרצאה מקצועית בתחום המכירות ודברים מפי אנשי קבוצת פרומט.

 את הכנסים פתח מר צביקה שכטר, סמנכ"ל חברת פרומט, שהסביר שהם נועד כדי לחזק את הקשר בין הלקוחות לחברה. "הערב הזה נערך במתכונת מפוצלת ומצומצמת", אמר שכטר, "כדי לעדכן את הלקוחות בהתפתחויות שחלו בחברה. במקום לעשות כנס גדול, כמו הכנסים שערכנו בעבר, בחרנו לערוך שני כנסים בעלי היקף מצומצם יותר ולכן גם אופי אישי יותר."

 שכטר הציג את תכנית הערב, שכללה הרצאה שנקראת "מקסימום זה יצליח", שהעניקה טיפים להצלחה במכירות, וכן הרצאה של מר דוד לוי, מנהל פיתוח המוצרים של קבוצת זבדה, שסקר את תכנית השיווק של מוצרי Liqui Moly. בתום הערב נערכה הגרלה בין לקוחות החברה, שעמדו ביעדי המכירות, כשהזוכים המאושרים יזכו בטיול ג'יפים להרי הקרפטים ברומניה.

 סקר שנערך בקרב נהגים בגרמניה,גילה ש-71% מהנהגים בחרו ב Liqui Molyבתור השמן הטוב ביותר, כשהוא מקדים באופן משמעותי את קסטרול, שזכה רק ב-53%.

 סקר נוסף שנערך בגרמניה, על-ידי מגזין רכב גרמני, הראה ש-Liqui Moly הוא שמן המנוע הנמכר ביותר בגרמניה, עם 30% מהשוק, כאשר גם כאן היא מקדימה את קסטרול, שנתח השוק שלה עמד על 28%.

 לאחר הרצאתו של מר מוטי אלוני בתחום קידום המכירות, הציג מר דוד לוי את תכנית העבודה של Liqui Moly לשנת 2014/5.

 "תחום השמנים והתוספים הוא תחום מאוד מורכב ומתוחכם" פתח לוי, "ויש בו כמות רבה של פתרונות מתקדמים וטכנולוגיות מתקדמות שבאמצעותם ניתן להגביר את התחרותיות  של לקוחותינו באמצעות פתרונות תיקון חסכוניים יותר וטיפול מונע מתוחכם יותר."

 בפתיחת הסקירה שלו הציג לוי את המתחם החדש של חברת זבדה, שיהווה One-stop-shop לפתרונות רבים בתחום הרכב, המוצעים על-ידי החברות השונות בקבוצה, ומיועדים למעשה לכל כלי הרכב בשוק.

 לגבי הפעילות המתוכננת של פרומט, אמר לוי, מתכוונת החברה למנף את היתרונות היחסיים שיש לה בענף,בתחום השמנים והתוספים. "העובדה שחברת Liqui Moly היא החברה המובילה בגרמניה, שם נמצאות יצרניות הרכב המובילות בעולם, הוא הוכחה לאיכות הגבוהה של מוצריה. את האיכות הזה אנחנו מתכוונים לנצל כאן לטובת הלקוחות שלנו והצרכנים הסופיים בישראל. בכוונתנו להעלות את המודעות בישראל לאיכות השמנים והתוספים. בנוסף, אנו מתכוונים להפוך חלק מהלקוחות שלנו למרכזי ידע של Liqui Moly."

 "נושא התוספים" הסביר לוי, "מתחלק לשלושה תחומים: תיקון תקלות, שיפור ביצועים ותחזוקה מונעת."

 הוזלת עלויות התיקון

 שימוש בתוספים מסוגל להוזיל משמעותית את עלויות התיקון והתחזוקה עבור לקוחות, דבר שיש לו חשיבות רבה במיוחד בימים אלה. בין היתר ניתן באמצעות תוספים לבטל נזילות של שמן מנוע ונוזלים הידראוליים, לנקות את ראש המנוע, סעפת היניקה ואגן השמן מפיח ומפסולת, לשחרר חסימות במערכות שונות, כולל לוכד החלקיקים, להפחית את פליטת העשן במנועי דיזל ופליטת הגזים הרעילים כדי לעמוד בדרישות של מבחני הרישוי, לתקן תקלות שהתגלו בבדיקת קנייה וכו'.

 הגברת היעילות

 בתחום שיפור הביצועים, ניתן לחסוך בצריכת הדלק של הרכב, להפחית את השחיקה והבלאי במנוע ובתיבת הילוכים, לשפר את ההאצה ויעילות הבעירה, להפחית פליטת גזים רעילים – דבר שהוא חשוב מבחינה בריאותית, כמו גם מניעת חדירה של ריחות ושל חומרים מעוררי אלרגיה לתא הנוסעים.

 טיפול מונע מתוחכם

 בתחום התחזוקה המונעת מאפשרים התוספים של Liqui Moly לשמור על ניקיון המכלולים והמערכות, להגן מפני קורוזיה ומשקעים, למנוע את התחמצנות השמן, לחדש את האטימה ולמנוע נזילות, לשמור על איכות הבנזין והסולר ברכבים כאשר הם אינם נמצאים בשימוש, למנוע רעשים ולרסן עליות חום חדות.

 "הדבר החשוב" הוסיף לוי, "הוא התאמת המוצר לצרכי הלקוח. כדי לסייע למשווקים להציע את הפתרון המתאים לבעיות השונות, יוכנו דפי מוצר ספציפיים לכל מוצר, הכוללים הסבר על הבעיה שיש לפתור, את אופי הפעולה של התוסף ואופן השימוש בו. כך ניתן יהיה להעלות את המודעות לתיקון תקלות חסכוני באמצעות תוספים."

 תקני יצרני הרכב בשמנים

 בתחום השמנים, הדגיש לוי את חשיבות ההתאמה של השמנים לתקנים של יצרני הרכב, אך הדגיש גם שיש צורך להתאים את סוג השמן למצב של המנוע, לשחיקה, לבלאי היחסי בין הצילינדרים וכו'. השמנים של Liqui Moly גם עומדים בתקנים של יצרני הרכב, אך גם מכילים תוספים המיועדים לפתרון של בעיות ספציפיות. זו גם הסיבה לכך שהשמנים של Liqui Moly הם מעט יותר יקרים מהשמנים האחרים. "מהניסיון ארוך השנים שלי בענף, אני יודע שאם מוצר מסוים הוא יקר יותר מאחרים, יש לכך סיבה, והיא בדרך כלל שבפיתוח המוצר הזה הושקע יותר כסף, והמוצר הוא באיכות טובה יותר" הוא הדגיש.

 הוספת השמן בין הטיפולים

 בנושא זה, הוסיף לוי, יש להסביר ללקוח שהוספת שמן למנוע בין טיפולים היא כמו מתן מנת דם לאדם. הוספה של שמן מנוע לא נכון גורמת לכל השמן במנוע לקבל את התכונות של השמן שהוסף, דבר שפוגע באיכות כל השמן שנמצא במנוע ובעקבות כך לנזקים למנוע עצמו. מסיבה זו, הוא אמר, יש לשאוף למכור ללקוחות שבמנוע שלהם יש שמן של Liqui Moly מיכל נוסף של 1 ליטר שמן מאותו סוג בדיוק, למקרה שיצטרכו להוסיף שמן בין טיפולים. "חבל שאנשים שמשתמשים בשמן איכותי יקלקלו אותו על-ידי הוספת שמן שנרכש בתחנת דלק לדוגמה" הסביר לוי.

 לסיום הסקירה שלו, הציג לוי את תכנית הפעולה המתוכננת להגברת המודעות. הפעילות תתפרש על פני תחומים רבים: מיתוג נקודות המכירה, הפצת ידיעון טכני, תקשורת באמצעות האינטרנט ופרסום בעיתונות מקצועית ובעיתונות המיועדת לחובבי רכב. בשלב מתקדם יותר, יפנו המודעות את הלקוחות למרכזי המומחים של Liqui Moly.

 מר תומס שמיד, מנהל המכירות של Liqui Moly, סקר את הדברים שמבדלים את החברה לעומת מתחרותיה, ומעניקים לה יתרונות ברורים.

 ראשית, הוא אמר, מדובר בחברה גרמנית שמייצרת את מוצריה בגרמניה בלבד, ומובילה את השוק התחרותי הזה, כשהיא חורטת על דגלה 3 מרכיבי איכות:

  • איכות המוצר ותפקודו
  • ערכי המותג
  • שירות ותמיכה

 הוכחה לאיכותה של Liqui Moly היא זכייתה בתור המותג הנבחר בארבעת סקרי דעת הקהל המובילים בתחום הרכב בגרמניה.

 תוספי השמן, לדוגמה, מהווים רק 20% משמן המנוע, אך אחראים לכמעט 80% מעלות המוצר ומהביצועים שלו!

 החברה מייצרת 650,000 חביות ו-16.5 מיליון מכלים קטנים של מוצריה מדי שנה, ומייצאת אותם לכל רחבי העולם. כל המוצרים של החברה הם פרי פיתוח עצמי על ידי מחלקת המחקר והפיתוח של החברה, ועומדים בתקני האיכות המחמירים ביותר של ACEA, API,

 SAE ו-JASO וכן תקני OEM של יצרניות רכב רבות, ביניהן מרצדס, פורשה, ב.מ.וו, אודי, הונדה ואחרות.

 Liqui Moly שמה דגש על תמיכה במוסכים, החל מתכניות הדרכה והכשרה של האקדמיה של Liqui Moly, וכלה במיתוג מלא של מוסכים, אספקת פתרונות לאחסון שמן ולסילוקו, וחומרים לנקודת מכירה וקידום מכירות.

 בסיום המצגת העניק תומס שמיד תעודת הוקרה לפרומט על הגעתה בשנת 2013 לשיא המכירות של Liqui Moly בישראל מאז תחילת שיווקה כאן, ולאות הערכה לנתח השוק הגבוה שבו אוחזת פרומט בתחום השמנים והתוספים בישראל.

Facebook Comments